Deprecated: Required parameter $langRoot follows optional parameter $assets in /home/xn910000/felelet.hu/plugins/system/cwtrafficcount/cwtrafficcount.php on line 489

Deprecated: Required parameter $limit follows optional parameter $stripHtml in /home/xn910000/felelet.hu/plugins/system/cwgears/helpers/tools.php on line 38

Deprecated: Required parameter $langRoot follows optional parameter $assets in /home/xn910000/felelet.hu/plugins/system/cwtrafficclean/cwtrafficclean.php on line 448

Deprecated: Required parameter $langRoot follows optional parameter $assets in /home/xn910000/felelet.hu/plugins/system/cwtrafficonline/cwtrafficonline.php on line 330

Deprecated: Required parameter $langRoot follows optional parameter $assets in /home/xn910000/felelet.hu/administrator/components/com_coalawebtraffic/helpers/coalawebtraffic.php on line 245
FELELET - A reklámok tartanak életben? (2024. 04. 07.)
user_mobilelogo
A reklámok tartanak életben – a hatalom szerint 2024. 04. 07.

Magyar Nemzet kormánysajtó 2024. 04. 05 (5. oldal)

https://magyarnemzet.hu/belfold/2024/04/a-fovaros-miatt-tobb-epulet-maradhat-romosan

A főváros miatt több épület maradhat romosan

A közös képviselő, Szilber Szilvia szerint a társasházaknak égető szükségük van az óriásplakátok jelentette bevételre, ugyanis ezek biztosítanak alapot a későbbi felújításokhoz.

Gábor Márton

2024. 04. 05. 4:52

Felelet: Szerettem volna, ha mint jobb helyeken a Földön, a kényszerítő erőszakos reklámokat (azaz amit anélkül látunk, hallunk, hogy akarnánk, kérnénk, odamennénk), és minden orvosi reklámot betiltanának. Harminc éve írtam erről a közlekedési tanulmányomban. Legfeljebb A0 méret, de az is csak kulturális, közösségi rendezvényekről.

Nem csak elcsúfítják az országot, de hatásuk a fölösleges fogyasztást generálja és a betegségtudatot, gyógyszerevést. Általánossá teszi a reklámok hazugságát, annak megszokását, sőt el is hiszik azokat (pl: biztnonságos és hatásos covid oltás... vigyázzunk egymásra nevű hazugság, sőt uszítás...)

Ehelyett a szemkilövő jelent meg egy házon először 2010 előtt, aztán a fidesz alatt az egész várost elöntötték az ablakokat is elfedő reklámok. Olyan reklámok mögött kell éljenek emberek, amivel nem értenek egyet, és azoktól kell pénzt elfogadjanak.

A cikk és a hatalom szerint a magyar emberek nem tudják fenntartani lakóházaikat és életüket, ehhez a multik reklámjából kell pénzt szerezzenek, akik persze velünk, a vevőkkel fizettetik meg többszörösen a reklám árát.

Azt persze (ami hír lenne, közérdeklődésre számot tartó), hogy mennyit fizet egy reklámcég egy háznak, nem árulják el.

a cikk:

Az általam képviselt társasházak általában meglepő módon kevés tulajdonossal rendelkező sarokházak, amik központi helyen találhatók, és óriási összeg lenne a felújításuk. Az óriásplakátok hatalmas segítséget jelentenek a tulajdonosoknak, mert azt a több tízmillió forintot, amibe egy tetőfelújítás vagy egy homlokzatfelújítás kerül, azt nagyjából tíz tulajdonos nagyon nehezen tudná kigazdálkodni – mondta Szilber Szilva, aki szerint, hogyha az önkormányzat belenyúl a tulajdonosok azon rendelkezési jogába, hogy a saját homlokzatukra mit raknak fel, akkor egy támogatási lehetőséget is biztosítani kellene a társasházaknak, amellyel kompenzálják a kieső bevételeket, és megakadályozzák, hogy elmaradjanak a szükséges felújítások.

 Számos, a kezelésemben lévő ingatlan komplex felújítása nem valósulhatott volna meg a reklámhálók nélkül. Ha ez a bevételi forrás megszűnik, és nem valósulnak meg ezek a felújítások, akkor az említett házak sebként fognak állni a főváros legfontosabb útszakaszai mentén

 – jelentette ki a közös képviselő, majd hozzátette, vannak olyan kerületek, ahol nagyon jó pályázati lehetőségek vannak, és a pályázat kizárja a reklámháló telepítését, tehát nyilatkozni kell arról, hogy a társasházak a támogatás ellenében lemondanak erről a lehetőségről.
A belvárosi 100-130 éves társasházak elektromos és vízhálózatai mostanra felújításra szorulnak. Eközben pedig homlokzat és tető, valamint a fő szerkezeti elemek is egyre öregszenek, úgyhogy minden fontos szerkezeti elemet szinte egyszerre kell felújítani, ami rendkívül sokba kerülhet.

Az államilag támogatott hitel megoldást jelenthet, azonban nagyon sok ház ezzel azért nem mer élni, mert a tulajdonosi körben vannak olyanok, akik nem tudnak eleget tenni a fizetési kötelezettségüknek. Ha pedig a társasház nem fizet, akkor előfordulhat, hogy akár a magánszámlákról is inkasszóval behajthatja a társasházi hiteltartozást a bank

 – emelte ki Szilber Szilvia, aki megerősítette, hogy az óriás­plakátokból származó bevételeknek jelenleg nincs egyértelmű alternatívája.
Amint arról már korábban is beszámoltunk, korábban Karácsony Gergely többször is arról írt a közösségi oldalán, hogy a főváros rendeletének hatására sorra tűnnek el a városképet elcsúfító gigaplakátok Budapestről. A főváros ugyanis közterületek tulajdonosaként egy rendeletben megtiltotta a hatalmas reklámok kihelyezését.

Most szólok: aki a bírósági döntés ellenére sem szereli le az illegális épülethálóit, azokat én saját kezemmel fogom elvágni – közölte a főpolgármester.

Mindeközben Vitézy Dávid arra hívta fel a figyelmet, hogy a fővárosi önkormányzat tízemeletnyi reklámfelületet ad bérbe Kelenföldön, annak ellenére, hogy a főpolgármester intenzív kampányba kezdett a fővárosban található, az épületek homlokzatára vagy a felújítás idején az állványzatra ideiglenesen elhelyezett óriásplakátok, molinók ellen.

 

 

 



 

 



ÚJ ÍRÁSOK