Hol a Fidesz ellenes taxisblokád? (2022. 12. 07.)
A kormány Mikulás ajándékként, este háromnegyed 11-kor rendkívüli sajtótájékoztatón bejelentette a Népnek, hogy este 11-től 480 forint helyett 650 (? majd kiderül) a benzin. (A részletek közlését egy multi vezérre bízta, aki mintegy államfőként szólt a néphez. Valóban, ők az igazi hatalbitorlók nálunk, is.) Amint az új Antall filmből ('Blokád', egész jó) nemrég megtudhatta, aki akkor nem tudhatta meg az akkor szinte teljhatalmú szdsz-mszp-fidesz sajtóból, az akkori szdsz-es TV elnök nem engedte, hogy előre bejelentsék az áremelést, a hirtelen emelésre meg az szdsz-t kiszolgáló "magán" taxisok leállították az országot, megakadályozták az emberek közlekedését. Az szdsz, fidesz nem állt a 10 millió ember és a kormány mellé, sőt. Pedig csak a taxisok tüntettek (lezárásokkal), illetve ami civil (nem taxis) tüntetés volt, az a kormány mellett, a taxisok ellen szólt. (Persze a taxisok nagy része csak lelkesen élvezte a szabad tiltakozási jogot. Kihasználták őket nemzetközi céllal. Azért kicsit kollektív bűnösök mégis. És persze senki nem kért bocsánatot.)
Most tényleg utolsó pillanatban árulták el az emelést, mégsincs kormányellenes taxis blokád. A köztársasági elnök se próbálja a kormányt megsemmisíteni.
Pedig akkor a nemzetközi bankok által kivetett, a Kádár által felvett kölcsönök uzsorakamatával és a valóban elzárt olajcsapokkal kellett megbírkózni, most meg csak a "szankciós árakkal".
Amelyeket a kormány megszavazott.
Miközben az oroszokkal ellenséges Lengyelországban 570 forintos normál benzinár van. Nálunk a MOL-nak mindenkorinál nagyobb profitja, nem vesztesége, ahogy hazudta a vezér. Az államnak is hatalmas adóprofitja van, de az nagyrészt úgyis külföldre kerül, például a multik nyílt támogatásával.
Manapság nem a taxisok, hanem a kormány szervez lezárásokat, kijárási tilalmakat, vírus ürüggyel. Ők a taxisok utódai, a nép ellen.
Egyébként normális egyszerűsítéssel (előírások, vizsgák, életkor, taxisórák, számla, vizsga, sárga festés stb. eltörlése UBER típusú de magyar rendszerek elngedélyezése, maffiák kikapcsolása), olyan olcsó taxit lehetne csinálni, amit mindenki meg tud fizetni, és felére csökkenne csak ettől a város autós terhelése.
korábbi írásaim erről a témáról:
Benzin, MOL, extraprofit (2022. 04. 14.)
Benzinár, rezsicsökkentés (2021. 11. 15.)