user_mobilelogo
Villanyautó (2021. 01. 29.)

Terv szerint halad az országátformálás. Tönkretenni az utóbbi 30 évet túlélt magyar kisvállalkozásokat, és a közpénzből támogatott multigyárakba terelni minket rabszolgának. lásd: óriási támogatással épül a népámítással ellenkezően valójában környezetszennyező akkugyár koreaiak által, Iváncsán.

szakcikk: Mezőgazdasági Technika, 2017. október: "A svájci EMPA (Eidgenössischer Mate-rial Prüfungsanstalt) kutatói szerint az eu-rópai villamos energiamix-szel üzemelte-tett Li-ion elektromos autó a technika mai állásánál csak annyira környezetbarát, mint a 100 kilométerenként 3-4 litert fo-gyasztó benzines autó."

Magyar Nemzet cikk, 2017. augusztus 2.: Halk kipufogás: nem is olyan zöldek az elektromos autók, mint hitte.

Nrgreport: Miért nem megoldás az elektromos autó a klímaváltozásra? 2019-10-17

kép forrása:IEA

A jelentés egyik legérdekesebb ábrája összehasonlítja a különböző technológiákat és a kibocsátott CO2 mennyiséget a gépjármű teljes élettartama alatt. A tisztán elektromos jármű (BEV) kevesebb CO2-t bocsát ki, mint a tisztán belsőégésű motorral (ICE) felszerelt személyautó (23-24 tonna CO2 szemben a 34 tonnával). Ez az előny csökken, ha nagyobb akkumulátorral felszerelt járművet veszünk (+2 tonna Co2 egy 400km-es hatótávolságú gépkocsi esetén) és jelentősen függ az elektromos áram előállítási módjától.

Az IEA számításai szerint mindössze 25%-kal kisebb CO2 kibocsátás történik a teljes élettartam alatt egy tisztán elektromos jármű esetében, főleg azért, mert az elektromos áram tárolására szolgáló Li-ion akkumulátorok előállítása magas CO2 kibocsátással járó folyamat és messze meghaladja a belső égésű motorokkal felszerelt járművek gyártása során keletkezett szennyezést. Az összehasonlítás egyébként olyan elektromos áram felhasználási mixet feltételez, ami megegyezik a világátlaggal. Ebben jelenleg 38% kőszén, 3% kőolaj, 23% földgáz szerepel, míg a CO2 kibocsátás szempontjából kedvezőbb nukleáris részarány 10%, megújuló 7%, víz és biomassza pedig 19%. Az IEA úgy kalkulál, hogy ilyen forrásból származó árammal hajtjuk meg elektromos autónkat.

 Az európai elektromos és konvencionális gépjárművek kibocsátása (g/km):

 A 35%-ban kőszén és lignit alapú áramtermelő Németország esetében például az elektromos autózás CO2 kibocsátása lényegében megegyezik a leghatékonyabb belsőégésű gépjárművek kibocsátásával, ha a teljes életciklust vesszük alapul.

 'Felelet':

Feltehetően sokkal rosszabb a helyzet, nem hasonló a villanyautó a hagyományos régebbi kocsikhoz, sokkal rosszabb. A mesterséges avulás, gyengülő minőség, a divat-reklámipar miatti autócserék, az akkuk rövid élettartalma, a divat és társadalmi deviancia miatt használt tankszerű terepjáró, rengeteg fölösleges extra tartozék miatt sokkal nagyobb a környezetszennyezés, az autókra szánt pénz, munkaidő vagy gazdagok esetén más emberektől elvett idő.

Példa: Az én régi Fiat Pandámra, melyet 2003-ig gyártottak, és a VW-hez vagy Trabanthoz hasonló egyszerű, sokoldalú, tartós népautó volt, 5000 forint egy új, belülről állítható tükör. Egy divat-papírterepjáróra 500.000. Azaz százszor több, tehát átlagosan 100 átlagember dolgozik ahelyett, aki ilyen kocsit használ.

Meglepő dolog derült ki a drága kocsikról: ennyire megbízhatóak a SUV-ok (penzcentrum.hu 2019. február 8.): "egy nagyjából 3,6 millió forintos városi autó sokkal kisebb valószínűséggel romlik el, mint egy 15 milliós városi terepjáró... a kicsi, városi autók tulajdonosai negyedennyit töltenek a szerelőnél...

 

pcword: 2014 március 20.

A környezetvédők régóta hangoztatják, hogy az elektromos autók gyártása nyomán több környezetszennyező anyag kerül a légkörbe, mint amennyit a kipufogógáz-mentes járművek hajtása révén megspórolhatunk. A Bloomberg csütörtöki riportja alátámasztani látszik a fenti aggodalmakat, a lap szerint a lítium-ion akkumulátorok egyik fő alkotóeleme, a grafit bányászata komoly problémákat okoz a fő exportőrnek számító Kínában.