Warning: escapeshellcmd() has been disabled for security reasons in /home/xn910000/felelet.hu/libraries/vendor/phpmailer/phpmailer/class.phpmailer.php on line 1447
FELELET - Vasúti átjárók (2022. 04. 14.)
user_mobilelogo
Vasúti átjárók (2022. 04. 14.)

Olyan butácska cikkek jelennek meg. Pazarolják a közpénzt, az időnket. Miért írnak ilyet: Magyar Nemzet, 2022. 04. 14. "Be kell tartani a KRESZ-t a vasúti átjárókban" ?

"Ha a fénysorompók sötétek... akkor a sorompóberendezés nem működik, és a KRESZ előírásai szerint kell eljárni. Vagyis ... fokozott figyelemmel... Ez nem jelent szabad jelzést a járművek részére."

1 Mindenki tudja, hogy ha sötét a lámpa, akkor nem működik!

2 Máskor nem a KRESZ szerint kell eljárni? Ha működik a sorompó?

3 Pár napja meg azt írták ugyanitt, hogy a villogó fehér sem jelent szabad garantált áthaladást, akkor is körül kell nézni, a MÁV nem vállal felelősséget az áthaladásért. Jelen cikk pedig a sötét jelzőlámpát említi csak.

Furcsa. Az autópálya fenntartók is mondhatnák, hogy autózzunk 30-cal, mert nem garantálják, hogy nem esünk bele egy mély kátyúba, vagy nem következik egy bukkanó után egy frissen kiásott munkagödör. A jelzőlámpákban is kénytelenek vagyunk megbízni, hogy nem mutatnak egyszerre mindkét irányból zöldet. Csak a MÁV nem tud működőképes lámpát telepíteni? Valóban, a felújított nagytétényi átjárónál is selejtes, életveszélyes lámpát telepítettek nemrégiben (úgy hallottam).

Mindenfélét javasolnak, óriási büntetéseket, pedig két lényeges van, ami teljesen hiányzik a legtöbb helyen:

Sokkal erősebb figyelemfelhívás. Nem a vezetők a hibásak, hanem a valós emberi tulajdonságokat nem ismerő szabályzó szakemberek, hivatalok. Komolyabb előjelző táblák (ahogy az autópályán a visszafelé felhajtók miatt már végre vannak), jól látszó és fényesebb sorompó, és hangjelzés, mint régen, legalább külső területen.

Beláthatóság. A rossz nyomvonalvezetés és a bokrosodás mellett újabban a MÁV gépészeti dobozai, oszlopai és zajvédő falai akadályozzák éppen a rálátást.

 

 

 

"14 éve volt utoljára baleset a MÁV hibájából"

 

 

 

Érdekes, hogy 1990 és 2005 volt egy-egy nagy csökkenés. Erről jó lett volna olvasni valamit.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ÚJ ÍRÁSOK