user_mobilelogo
Hit és lombik - Veres András püspök szavairól (2020. 10. 22.)

Itt a püspök szavai olvashatók.

Istentől nem kell távolságot tartanunk – Interjú Veres András győri megyéspüspökkel (magyarkurir.hu)

 

A témába vág, mert itt is a Pápa és a katolikus hit, emberi életmód elleni akció folyik:

A Ferenc pápa film hamisított mondatairól a Katolikus.ma oldalon

 Mit is akart mondani Ferenc pápa a homoszexuális párok együttéléséről?

Evgeny Afineevsky rendező Francesco c. dokumentumfilmje, amelyet október 21-én mutattak be Rómában...

A fenti mondatsor ebben a formában, így, folyamatosan, nem hangzott el soha. Négy részből lett összeszerkesztve. Az egyik gondolatsorba beletoldottak egy mondatot, egy másik helyen megvágták az eredeti szöveget, egy harmadik helyen egy nem odatartozó és előzményétől megfosztott gondolatot ragasztottak hozzá.

Az eredeti, 2019-es beszélgetésben a filmmel ellentétben a hosszabb, teljes szöveg így hangzott: „A homoszexuálisoknak joguk van ahhoz, hogy családban legyenek, a homoszexuálisan orientáltaknak joguk van arra, hogy családban éljenek, és a szülőknek joguk van ahhoz, hogy fiukat, lányukat homoszexuálisnak ismerjék el. Nem lehet valakit elkergetni egy családból vagy ellehetetleníteni az életét emiatt."

A kivágott részből egyértelműen kiderül, hogy a pápa a szülői családból történő kivetést ítéli el.

A film hamis modatai:

A homoszexuálisoknak joguk van ahhoz, hogy családban legyenek, ők Isten gyermekei, joguk van egy családra. Nem lehet valakit elkergetni egy családból vagy ellehetetleníteni az életét emiatt. Amit tennünk kell, az egy polgári együttélésre vonatkozó törvény, joguk van ahhoz, hogy helyzetük jogilag rendezett legyen. Én ezért álltam ki.

Ferenc pápa már korábban is szólt róla, például a Politika és társadalom című, 2017-ben megjelent kötetben, amelyben Dominique Wolton szociológussal beszélget. Ebben a pápa így fogalmaz: „A házasság történelmi szó. Örök idők óta az emberiség történelmében, és nem csak az Egyházéban, egy férfiról és egy nőről van szó. Nem lehet csak úgy szabadon változtatni ezen. A dolgoknak ez a természete. Ilyenek. Hívjuk tehát azt a másik formát polgári együttélésnek.”

Bergoglio bíboros, még mielőtt pápa lett volna, mindig is elismerte, hogy léteznek azonos nemű személyek között is igen szoros kapcsolatok, amelyek nem házasságok, és nem következik belőlük automatikusan, hogy szexuális kapcsolatok lennének, de amelyek nagyon intenzív és stabil (pl. testvéri, távolabbi rokoni, baráti) kapcsolatok lehetnek.  A felek tökéletesen ismerik egymást, sok éve együtt élnek, gondját viselik egymásnak, áldozatokat hoznak a másikért. Előfordulhat, hogy ha úgy hozza az élet, például egy betegség, akkor is inkább egymással vannak, mint mással, vagy inkább azt akarják, hogy ez a személy örökölje a javaikat stb. Az ilyenfajta együttélésről lehet törvényt alkotni, és ez nevezhető polgári együttélési jognak.

 

Itt a 777blog.hu-n újabb hasznos írás

,,A lombikeljárás számos kérdést vet fel” – dr. Tolnay Lajos szülész-nőgyógyász főorvos

Számos aggály merül fel, egy ilyen eljárás etikai, orvostechnikai, pszichés, örökléstani és még számos kérdést vet fel...

Az eljárás során olyan lépései maradnak ki a megtermékenyülés folyamatának, melyek a természetes folyamat során bizonyos hibás örökléstani vagy biokémiai folyamatokat kizárnának...

a technikai személyzet is visszaélhet helyzetével...

az utóbbi 80 esztendőben fiatal, egészségesnek ismert férfiak spermaszáma a tizedére csökkent a korábbiakhoz képest, amely mögött vélhetően rengeteg megváltozott környezeti tényező áll, csak egyet említek, a férfiak heréjében igen nagy számban és folyamatosan termelődnek a spermiumok. Ennek velejárója, hogy jelentős hőtermeléssel jár, és akkor működik jól, ha 28 Celsius fok körüli hőmérsékleten működhetnek a herék, ennek szabályozása az érpályák keresztmetszetének, illetve a here bőrének izomzatának szabályozásával biztosított. Ma a gyermekek nem 1 éves korig, hanem sokszor 3 éves korig is egy nagyon jó hőszigetelő tulajdonsággal bíró pelenkát viselnek. A pelenkahőmérséklet nem tesz jót a here spermiumtermelő sejtjeinek.

hintőporozták a lánygyermekek popóját, hogy a pelenka okozta gyulladást csökkentsék. A hintőporban levő apró szilikátok, a szeméremrésen, a méhen és kürtökön keresztül feljuthatnak a belső nemi traktusba, és ott steril gyulladást idézhetnek elő, amely a kürtök lezáródásához vezethet.

 

kapcsolódó a Mandinerről:

A botrány 2015 nyarán robbant ki, miután nyilvánosságra került néhány rejtett kamerával készült felvétel, melyből kiderül, hogy a legismertebb amerikai abortusztámogató szervezet, a Planned Parenthood szövet- és szervkereskedelmet végez. A szervezet klinikáin megközelítőleg 300 ezer abortuszt végeznek évente.

 

Egy írás a lengyel abortusztörvény kiváltotta eseményekről a 777blog.hu-n.

 A demonstrálók templomokat rongáltak meg, szentmiséket zavartak meg, sőt, 26-án este a radikálisok Varsó belvárosában az egyik templomnál az ott imádkozókra is rátámadtak, üvegekkel, s petárdákkal dobálva őket

...számomra mindig megdöbbentő az, amikor azt látom, hogy zömmel fiatalok, többségében nők az utcára vonulnak, hogy üvöltve, ha kell erőszakosan, rongálva követeljék, hogy megölhessék a saját gyermeküket

Még akkor se tudnék nem mérhetetlen gonosz erőket látni a lengyel események kapcsán, ha történetesen nem lógna ki szó szerint a lóláb azzal, hogy a tüntetők templomokat, miséket, imádkozókat céloznak meg – vagy akár épp II. János Pál pápa szobrát, aki világéletében a szelídségével és a szeretetével állított példát az emberek elé.

...az abortusz sokszor nem jog a nő számára, hanem kényszer. Kényszerből végeztet abortuszt sok nő – mert a párja megzsarolja őt, hogy ha nem veteti el a gyermeket, elhagyja őt. Kényszerből – mert a férfi nem vállalja a felelősséget, elmegy, otthagyja a nőt, aki úgy érzi, nem tud mást tenni. Kényszerből – mert a család, a rokonság kényszeríti, akár nagyon durva érzelmi zsarolást is bevetve. Kényszerből – mert a munkahelyéről kirúgnák, ha megtartaná a gyermeket, s mehetne az utcára.

S ez a kényszer traumát okoz. Traumát, mely egy életen át tart – depresszióba, függőségekbe, vagy akár az öngyilkosságba is kergetheti a nőt. Tényleg jó dolog lenne ez? Tényleg az lenne a nők „reproduktív joga”, hogy belekényszeríthessék őket valamibe, amit ők nem is akarnak, de legális? Tényleg az lenne a nők érdeke, hogy egy életen át traumatizálva legyenek, sok esetben egészen egyszerűen azért, mert mondjuk az élettárs, a család, vagy a munkahely nem tolerálja azt, ha a nő megtartja és felneveli a gyermekét?

Gyilkos és öngyilkos társadalom az, amely szerint a magzatgyilkosság nem bűn, hanem jog. Gyilkos, mert támogatja a halál kultúráját, az azon virágzó üzletet (bizony, az abortált magzatokkal, illetve belőlük „kinyert anyagokkal” való kereskedésből nem egy cég dollármilliókat, vagy milliárdokat keres), s mert nem törődik azokkal a nőkkel, akik a gyermekük megölését olyan traumaként élik meg, mely az önpusztításba vezeti őket.

 

Itt egy személyes lombikpárti vélemény a Három királylány mozgalom alapítójának lányától, jelenlegi vezetőjétől

 Fogadják el az etikus lombikot! Skrabski Fruzsina

Műtöttek, jártam katolikus orvoshoz, aki cseppeket adott, meg sok-sok rossz orvosélményt

szerencsére találkoztam Somfai Béla jezsuita szerzetessel, bioetikus professzorral, aki azt mondta, hogy ha minden embriónak biztosítom az életesélyt, az életadás a célom a lombikkal, akkor nem követek el bűnt.

Nagyon fontos a higgadtság! Most magamat nyugtatom írás közben, pedig jogos a dühöm, hiszen a gyermekem fogantatását mocskolják be. A gyermekem fogantatása egy csoda, az orvostudomány és Isten segítségével jött létre, annak ellenére, hogy természetesen nem ment volna.

hiszek abban, hogy győz a megkülönböztetés bölcsessége, a katolikus egyház változtatni fog az álláspontján, és nem lesz megbélyegzett a gyerekem.
Írtam levelet Ferenc pápának, és három éve várom a válaszát.

egy háromnaposnál nagyobb embriót vagy embert nem lehet lefagyasztani, aztán kiolvasztani, de a háromnaposnál kisebb embriókat igen.

Vannak olyan szabályok, amelyeket a hívek 90 százaléka nem tart be, ilyen a fogamzásgátlás és a lombik tiltása. Talán érdemes azon is elgondolkodni, hogy ha a hívek nagy többségének a lelkiismeretét valami nem zavarja, akkor lehet, hogy a szabállyal van a probléma?

Várom hát őszentsége válaszát. ...biztos vagyok benne, hogy az Isten ad hozzá bölcsességet, hogy ne tiltsa az egyház a gyerekvállalást és irgalmas legyen a szenvedő párokkal!

 

Itt a MagyarNarancs idevágó cikke. Elnézést, akit illet. 1991-től 2011-ig elképzelhetetlennek tartottam, hogy ebből az ujságból, melyet 1989-ban még terjesztettem, ajánljak bárkinek olvasnivalót. Sajnos a témát máshol nem találom. Itt tart a sajtónk.

Kényes adomány. Kik azok a genetikai szellemapák?

Ha névvel, tartási kötelezettséggel nehezen vállalkoznak az emberek az apaságra, vajon mi sarkall egyeseket arra, hogy névtelenül ugyan, de megsokszorozzák genetikai lenyomatukat?

...a gyermek identitáshoz fűződő joga: azaz az a jog, hogy megismerhesse biológiai származását...

fejlődésével számos megdöbbentő esetre derült fény, amikor maga az orvos volt a titkos spermiumdonor. Jan Kar­baatról, az időközben elhunyt holland orvosról, aki egy meddőségi klinikán dolgozott, az derült ki, hogy akár 200 gyermek is származhat tőle

a genetikai kapcsolatok korlátozása éppen a leendő párkapcsolatokat védi, azért például, hogy a féltestvérek egymás közötti házasodását el lehessen kerülni.

a Louis álnevű férfi 1982-ben, Hollandiában fogott bele nagyszabású genetikai tervébe. Biztosan és igazoltan 200 tőle származó gyermekről tudunk, de a klinika szerint akár ezren is lehetnek.

Izraelben például a legfelsőbb bíróság tiltott el egy neves matematikust attól, hogy 38 biológiai gyermek után is folytassa a spermiumadományozást.

A japán Sigeta Micutoki már 28 évesen 13 csecsemő szülői felügyeleti jogát szerezte meg magának perrel. A fiatal, tehetős üzletember Thaiföldön kötött béranyasági megállapodásokat a saját ivarsejtjei felhasználásával létrejött embriók kihordására; a bér­anyáknak 10 ezer dollár körüli összeget fizetett minden egyes gyermekért. Az apaságért és a szülői felügyeleti jogokért folyó perben videón jelentkezett be, mint tényleges szülőségre vágyó biológiai apa, aki feleség vagy társ nélkül, napi 24 órában foglalkoztatott csecsemőápolók segítségével kívánja felnevelni utódait. Hatalmas vagyonának keresett kellő számú örököst

A legtöbb ilyen per az Egyesült Államokban folyik, ahol ezeket az eljárásokat nem szabályozzák.

A magyar egészségügyi törvény limitálja az egyazon donortól származó ivarsejt-felhasználások számát, amikor kimondja, hogy „az ivarsejtek rendelkezésre bocsátása során biztosítani kell, hogy az ugyanazon ivarsejt-adományozótól származó utódok száma különböző személyeknél elvégzett reprodukciós eljárások során ne haladja meg a négyet”. Méltányolható az az igény is, hogy az in vitro eljárásban részt vevő párnak ugyanattól a donortól származzanak a gyermekei, akik így vér szerinti testvérek is lesznek

Magyarországon 2016-ban furcsa módon spermiumhiány lépett fel. Valójában az történt, hogy az ÁNTSZ hirtelen ráébredt arra, hogy az itthon felhasznált spermium jelentős része nem Magyarországról, hanem egy koppenhágai központból származik,

(A dán intézet egészségügyi okból vissza akart vonni egy mintát, s így derült fény minderre.)

Az egyik pekingi klinika pedig a szocialista haza és a kommunista párt értékei melletti elköteleződést is a jó donor kritériumai között tartja számon.

Számos alkalommal fordult elő az, hogy a házastárs vagy az özvegy a haldokló vagy agyhalott férfi spermiumának felhasználását kérelmezi.

 

'Felelet':

Rettenetesnek tűnik ez az út...

 

 

Itt a Magyar Kuríron olvashatunk végre tartalmasat, igazat a kérdésről:

Németh Gábor morálteológus, a győri Brenner János Hittudományi Főiskola tanszékvezetője, a Magyar Katolikus Püspöki Konferencia Titkárságának irodaigazgatója írása

részletek:

...homológ és heterológ változatot: az előbbi azt jelenti, hogy a férjtől származó hímivarsejttel termékenyíttetik meg a petesejtet, míg a heterológ megtermékenyítés esetében egy „külső féltől” származó hímivarsejttel. Ebben az esetben az adott ország törvényei szabályozzák azt, hogy ki alkalmas arra, hogy donor legyen, illetve a leendő anya vagy a gyermek megismerheti-e a biológiai „apát”. (felelet: nálunk vajon hogyan?) A heterológ megtermékenyítés ritkább is, és egyértelműen elvetendő, erkölcsi, jogi és társadalmi aggályok miatt (képzeljük el például, hogy egy városkában legalább száz gyermeknek ugyanaz lenne az apja és ők nem tudnak arról, hogy biológiai féltestvérek – a lehetőség kimeríthetetlen témát ad a filmeseknek).

(Felelet: téma például: a kezelő orvosnak lesz ezer utódja... testvérek házasodnak tudtukon kívül...)

A homológ inszemináció kapcsán az Egyház álláspontja az alábbi: abban az esetben megengedett, ha nem választják el a szexuális aktust a megtermékenyüléstől. Ennek kapcsán az életadás természetes folyamatának fontosságát hangsúlyozza a keresztény tanítás, azt, hogy az emberi szaporodást, az életadást az orvostudomány megkönnyítheti, de nem helyettesítheti. Az emberi lény gyümölcse egy olyan nemzésnek, mely „a házastársi szövetségben egyesített szülőknek nem csak a biológiai, hanem lelki egyesüléséhez is kötött

számos civilizációs-egészségügyi oka lehet: szervi betegségek (például policisztás ovárium szindróma, ami a nők mintegy 10 százalékát érinti), dohányzás, drogfogyasztás, mobiltelefonok okozta sugárzás, „az esemény utáni tablettának” hívott abortusztabletta rendszeres használata vagy egyszerűen pszichológiailag szemlélve a rendszeresen úgy végzett nemi aktus, hogy „jaj, csak gyerek ne szülessen belőle”…

(Felelet: továbbá: fogamzásgátlóval szennyezett ivóvíz, stressz, császármetszések szövődménye, hosszan iskolába járás miatt elmaradó házasságok, kórházi szülés, szoptatás elmaradási miatti ősi bizalomhiány okozta kötődési nehézségek...)

Emellett abszurd lenne azt gondolni, hogy mindaz, amit a felek a „teherbeesés” ellen tesznek, vagyis aspirál, a hormonális hatású tabletták vagy épp az abortusz, biológiai következmények nélkül maradnak.

érdekes a természetes úton történő megtermékenyítés hatásmechanizmusa is: egyrészt a petesejt „válogat”, ellenőrzi a biológiai kompatibilitást, „ismerkedik” a számára idegen test biológiai anyagával, vagyis egyáltalán nem passzív fél a megtermékenyítés során. Másrészt a hímivarsejtek is „versenyeznek” egymással, hisz a leggyorsabb, a „legrátermettebb” végezheti el a megtermékenyítést és adhatja tovább genetikai anyagát.

az Egyház legnagyobb nehézsége a mesterséges megtermékenyítéssel kapcsolatban az, hogy tanítása szerint az embrió emberi személynek kijáró tisztelettel és méltósággal bír, azaz akár az embrió lefagyasztása, akár tartósításának bármely formája és legfőképpen elpusztítása, az abortusz súlyosan ellenkezik az emberi személyt megillető méltósággal.

Az emberi fejlődés egy ív, amelyben a születés ugyan egy látványos és kiemelt állomás, de az ív a megtermékenyüléssel kezdődik és a biológiai halállal ér véget: és ennek során egyetlen szakaszról sem mondhatjuk, hogy ekkor az ember értékesebb lenne, mint máskor.

olyan mértékben tesszük magunkat függővé a technikától, hogy az már elszakad az embertől, és épp azt veszélyezteti bennünk, ami emberi: igaz ez a családi kapcsolatok leépülésére, biológiai-agyi struktúránk és ennek következtében magatartásunk megváltozására és az élet továbbadásához való viszonyunkra is.

 

Itt a püspök szavai olvashatók.

Istentől nem kell távolságot tartanunk – Interjú Veres András győri megyéspüspökkel (magyarkurir.hu)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ÚJ ÍRÁSOK